۱۳۸۷ تیر ۱, شنبه

بازی 96 کیلوبایتی!!!

چند روز پیش که توی اینترنت ولگردی می کردم به این بازی جالب برخورد کردم. با وجود کیفیت بالایی که داره حجمش 96 کیلوبایت بیشتر نیست. شاید بپرسید چطور همچین چیزی ممکنه؟ این بازی از ترفند «تولید رویه ای(Procedural Generation)» استفاده می کنه. با این ترفند تمامی محیط بازی و تصاویر با استفاده از فرمول های ریاضی تولید می شه و چون خود این رویه ها حجم بسیار کمی دارند، حجم کلی بازی بسیار کم میشه. البته شرکت تولید کننده این بازی یک سری Demo هم تولید کرده که پیشنهاد می کنم حتما اونا رو ببینید (بعضی هاشون به خاطر کیفیت گرافیکی زیاد به زور روی کامپیوتر خود من اجرا شدند!!!)
بازی kkrieger.
دموی debris.
لینک شرکت سازنده

۱ نظر:

ناشناس گفت...

this is so fucking amazing